Donate

 
 
 
     

   

 

     
 
 
 

 

 Home

 Newsroom
   

 

   

 You are here    News Details
 
 
 
 

Caritas Jordan Starts Annual Winterization Campaign

 

 

Caritas provides assistance to underprivileged persons, encouraging initiatives and social work that is based on social solidarity and human values, aiming to build a just and empathetic society. Caritas works with individuals, families and communities, exerts big efforts to assist vulnerable and neediest Jordanians, refugees, without any segregation as to faith, nationality or gender. These deeds respond to poorest families’ humanitarian needs, such as cash, in-kind assistance, in addition to health and education.

Every year, Caritas Jordan launches an annual winterization campaign to assist Jordanian and refugee families who are badly affected by the cold season. Caritas message carries a solidarity notion that is embodied in many humanitarian concepts, namely, assistance offered to these families is God’s endowments that should be received by rightful families; Caritas stands as means to convey this assistance.
This year, Caritas has chosen “Peace” as a title of its campaign, which has been recently launched in an aim to enhance reconciliation and peace concepts, especially in the Middle East.

This campaign reflects Caritas New Year’s Message of “Peace & Solidarity.”

Several humanitarian assistance including gas heaters, blankets, JD 60 or 70, 50, 25 or 20 vouchers, covering the needs of around 1500 Jordanian families during December 2015 will be offered in Amman, Aqaba, Kerak, Shobak, Maan, Madaba, Zarqa, Mafraq, Irbid, Balqa and Ajloun governorates.

Caritas will continue this campaign in all governorates of Jordan during December 2015.


 

الكاريتاس الأردنية تبدأ حملتها السنوية الخاصة بفصل الشتاء

تعنى الكاريتاس بالأشخاص الأقل حظاً مشجعةً المبادرات والأعمال الاجتماعية التي تقوم على مبدأ التضامن والقيم الإنسانية لبناء مجتمع متساوٍ وأكثر تعاطفاً. وتعمل الكاريتاس الأردنية مع الأفراد والعائلات والمجتمعات لمساعدتهم على سدّ احتياجاتهم بما يتلاءم هموم وتحديات الحياة. فمن جهة، تأخذ الكاريتاس الأردنية دوراً فاعلاً لمساعدة الأشخاص الضعفاء والمحتاجين، أردنيين أو لاجئين دون تمييز على أساس الجنس أو الجنسية أو الدين. هذه الأعمال تجاوب على الاحتياجات الإنسانية للعائلات المحتاجة كمواد عينية أو غير عينية بالإضافة إلى توفير الخدمات الصحية والتعليمية.

ككل عام، تقوم الكاريتاس الأردنية بإطلاق حملة خاصة للشتاء لمساعدة العائلات الأردنية والإخوة اللاجئين الأكثر تضرراً من هذا الفصل حيث تحمل هذه الحملة فكراً تضامنياً يرتكز على عدة مفاهيم إنسانية، أساسها أن المساعدات التي تقدم للعائلات ما هي إلا هبات من الله وهي حق من حقوقهم، وما الكاريتاس إلا الأداة أو الوسيلة لإيصال هذه الهبات.

ولهذا العام اختارت الكاريتاس عنوان السلام تماشياً مع حملتها التي أطلقتها حديثاً لدعم مفاهيم المصالحة والسلام بالأخص في الشرق الأوسط. وتكون هذه الحملة انعكاساً لرسالة كاريتاس للعام الجديد، رسالة سلام وتضامن، حيث ستقدم العديد من المساعدات الإنسانية؛ تتضمن صوبة غاز وحرامات وكوبون بقيمة ٦٠ أو ٧٠ أو ٥٠ أو ٢٥ أو ٢٠ دينار لتشمل ما يقارب ١٥٠٠٠ عائلة أردنية خلال شهر كانون الأول ٢٠١٥ وتصل محافظات العاصمة والعقبة والكرك والشوبك ومعان ومادبا والزرقاء والمفرق وإربد والبلقاء وعجلون.

وبتاريخ 1/12/2015 تم توزيع مساعدات عينية من خلال رعية الأرمن الكاثوليك الواقعة في منطقة الأشرفية
وستستمر الكاريتاس بالحملة لتوزيع المساعدات والوصول لجميع محافظات المملكة خلال شهر كانون الأول ٢٠١٥.


 

 
 
 
 

 

  Back to the top Home Newsroom
 

 

 
    Join us online :      

   

 Copyright © 2010 Caritas Jordan - All Rights Reserved .. Designed by Saidawi