Donate

 
 
 
     

   

 

     
 
 
 
 You are here    News Details
 
 
 

 
  Caritas Jordan participates at the Youth World Peace Forum 2016

 

 
 

Once a year a growing number of peacemakers are invited to present their projects and ideas, their efforts and ways to build a more peaceful world. Last year, the forum was held in Egypt.

This year 2016, the forum is held in Florianopolis, Brazil from 22-25 September 2016.

Caritas Jordan is present in this forum with the participation of a team of 6 employees from Caritas who are representing Jordan and Caritas youth.

Caritas youth have been participating in the workshops and activities and had the chance to deliver a strong peace by Caritas Jordan about the importance of peace for the Middle East and to say No to War!

 

الكاريتاس الأردنية تشارك في مؤتمر السلام للشباب ٢٠١٦

في عام ٢٠١٥ التقى عدد من الشباب من مختلف بلدان العالم والعاملين من أجل السلام بهدف مشاركة مشاريع وأفكار وجهود وطرق للعمل على بناء عالم يسوده السلام، وتم عقد هذا اللقاء العام الماضي في القاهرة/ مصر.

وهذا العام ٢٠١٦، كان اللقاء في مدينة فلوريانوبوليس في البرازيل. وكالعام العام كانت الكاريتاس الأردنية حاضرة من خلال مجموعة من شباب كاريتاس والبالغ عددهم ٦ أشخاص و ذلم خلال الفترة ما بين ٢٢- ٢٥ أيلول ٢٠١٦.

ويشارك الشباب الذين يمثلون الأردن و شباب الكاريتاس الأردنية بجميع ورشات العمل واللقاءات هنالك متحدثين عن رستالة السلام وبالأخص تلك التي تنادي بها الكاريتاس من خلال حملتها لدعم السلام في الشرق الأوسط. وكان للشباب الفرصة بتوجيه خطاب هي بمثابة رسالة من الأردن عن السلام وضرورته وأهمية قول لا للحرب!

 

 
 

 

 
 
 
 
 
 
 

 

 

  Back to the top Home Newsroom
 

 

 
    Join us online :      

   

 Copyright 2010 Caritas Jordan - All Rights Reserved .. Designed by Saidawi